Kommentar: Mere bekræftelse på, at medierne - i følge med korrupte internationale organisationer - har for vane at skabe falske nyheder for at retfærdiggøre krigsforbrydelser og støtte geopolitiske intriger.


Douma faked attack

Børn i Douma som helt klart ikke lider af nogen form for kemisk forgiftning, men som i stedet er skuespillere i en iscenesat fortælling.

En lækket email sidste nat indikerede på dramatisk vis, at FN's giftgas vagthund havde slagtet og censoreret en kritisk rapport om det påståede kemiske angreb i Syrien.
Hvis underbygget vil afsløringerne være meget forlegende for Storbritannien, Frankrig og USA, som igangsatte et massivt militærangeb som gengældelse uden at vente på beviser for, at kemiske våben rent faktisk var blevet brugt.

Ubekræftede rapporter og videoer, der viste lig af voksne og børn i Douma, en forstad til Damaskus med fråde om munden, shokerede verden i april 2018 og ledte til et samlet vestligt angreb mod den påståede synder, Syrien, i hvilket mere end 100 missiler, herunder 7+0 Tomahawk krdysermissiler blev affyret.

Selvom rapporterne og filmene ikke kunne verificeres af uafhængige kilder, da den påståede hændelse fandt sted i en krigszone, der på daværende tidspunkt var under kontrollen af brutale militante islamister tog vestlige regeringer og mange vestlige medier dem for gode vare.

Præsident Donald Trump tweetede på daværende tidspunkt: "Mange døde, herunder kvinder og børn i et meningsløst KEMISK angreb i Syrien. Området for ugerningen er lukket ned og omringet af den Syriske hær, hvilket gør det fuldstædnigt utilgængeligt for den ydre verden. Præsident Putin og Iran er ansvarlige for at støtte Dyret Assad. Der bliver en stor pris at betale. Åbn området øjeblikkeligt for medicinsk hjælp og verificering. Endnu en humanitær katastrofe til ingen verdens nytte. SYGT!"


Kommentar: På daværende tidspunkt kunne enhver med et minimum af forståelse af Vestlige regeriners taktikker forstå, at de hysteriske påstande fra disse samme Vestlige regeringer og deres
føjelige medier om at Assad havde "bombet sit eget folk" helt og aldeles var vrøvl. Uheldigvis lader få mennesker i den vestlige verden til at have sans eller forståelse for ret meget mere end det, som de modtager fra deres regeringer og medierne.

På nuværende tidspunkt har den falske ide om at "Assad er en brutal diktator" med succes sat sig fast i sindet hos mennesker verden over, og det er højest usandsynligt, at denne lækkede information vil gøre noget for at ændre denne fortælling. Det er, når alt kommer til alt, sådan løgne og propaganda virker.



Kommentar: Delvist oversat af Sott.net fra Leaked Email Proves UN Report on Poison Gas Attack by Assad Was Falsified to Justify US Attack on Syria

For at forstå argumenterne i sagen, kan det anbefales at læse videre, evt med brug af en browser med oversættlesesfunktion.


Britain's then Premier, Theresa May, was equally confident of her facts, saying after the missile launch: 'Last Saturday up to 75 people, including young children, were killed in a despicable and barbaric attack in Douma, with as many as 500 further casualties. We have worked with our allies to establish what happened.

'And all the indications are that this was a chemical weapons attack ... We are also clear about who was responsible for this atrocity. A significant body of information including intelligence indicates the Syrian regime is responsible for this latest attack.'

But a dissenting scientist, employed by the Organisation for the Prohibition of Chemical Weapons (OPCW) says in a leaked email that investigations on the ground at Douma have produced no hard evidence that the alleged gas attack took place.

It appears that these facts were deliberately suppressed in published OPCW reports.

The email makes no attempt to suggest what did happen in Douma. It simply points out that hard evidence, gathered and examined by non-political scientists, does not support the officially endorsed version. And it claims that this resulted in the OPCW redacting the report to the extent that its conclusions were misrepresented.

The revelation appears to be the worst instance of 'sexing-up' in support of war since the invasion of Iraq and Tony Blair's doctored dossiers. A whistleblower has made public the astonishing email of protest which was sent to senior officials at the OPCW. It says that the independent scientists' official report on the Douma incident had been slashed and censored so severely that it:
  • Misrepresented the facts - by leaving out key information;
  • Hid the fact that the traces of chlorine found on the site were merely tiny trace elements, in parts per billion, and in forms that could have been found in any household bleach;
  • Contained major deviations from the original report submitted by impartial experts, so that it had 'morphed into something quite different';
  • Suppressed a total mismatch between the symptoms allegedly displayed by victims at the scene, and the effects of the chemicals which were actually found. The symptoms seen on harrowing videos shown at the time of the incident simply did not match the symptoms which would have been caused by any material found at the site.
OPCW leaking bucket
The Mail on Sunday has seen the email of protest which one scientist at the OPCW submitted to his superiors. It refers to the original expert report from Douma which the email says was savagely censored.

This original report, if it had been published as written, would not have supported widespread claims that poison gas was used at Douma on April 7, 2018. If any such gas was used, it was not a gas known to, or detected by the scientists who visited the scene, examined the buildings and soil and carefully checked the samples.

A source has told me that the OPCW report, which was eventually published on July 7, 2018, was stripped of a vital fact at the last minute: the traces of chlorinated material which were found at the site were so small, and so easily available, that they could simply not be said to show that chlorine gas was employed.

The Mail on Sunday has also been told that, in the days before the original document was due to be published, a second report shorn of many of its most important findings was prepared behind the backs of most of the OPCW scientists.

A source inside the OPCW says that this move was discovered at the last minute. It was then met with protests from scientists, including the email sent to two senior OPCW officials, which the Mail on Sunday has seen. The source says a compromise was offered in which the truth about the tiny traces of chlorine would be told, though the report would still be heavily redacted.

The scientists accepted this. But even this promise was then broken, and a third version of the document was issued which left out the vital fact. The wording of this report was so vague that news organisations around the world concluded - incorrectly - that it said that chlorine gas had been used or might have been used. If the key material had been left in, they could not have done this.

Since then, dissenting scientists have sought for months to find a way of setting the record straight, inside the OPCW. But all their efforts have failed, leading to the leak of the email.


Comment: The interesting point is that OPCW scientists (at least most of them) are still honest people intent on doing their jobs properly. It seems, however, that there is some mechanism by which Western government agents have the power to edit, redact or entirely falsify official UN reports, and the UN is powerless to do anything about it.


It has been a long struggle. The original email of protest was sent to senior executives at the OPCW (whose names we know but have been asked not to publish) on June 22, 2018. The third (interim) report was published on July 6, 2018. A fourth report, even more mealy-mouthed, but still heavily censored, emerged in March this year.

The leak follows other alarming developments concerning the OPCW's report on Douma, which suggest an organisation in severe crisis. Last May, another leak from the OPCW's HQ in the Hague cast grave doubt on claims that gas cylinders found at the Douma site had been dropped from the air, a vital part of the Western case against Syria.

An OPCW engineering and ballistics expert called Ian Henderson (who was not the leaker) had strongly suggested that two gas cylinders found in Douma and examined by the OPCW's Fact-Finding Mission had been 'manually placed'.

This vital detail too was left out of the OPCW's own published report, which implied strongly that they had been dropped from the air. This was crucial as Syrian government helicopters were the only aircraft in the area. On this occasion the OPCW revealed that the Henderson document was genuine, probably unintentionally, by announcing a leak inquiry on May 16.

The OPCW - whose member nations meet in The Hague for a major conference tomorrow - is also in severe turmoil after reports of further whistleblowing on the radical US website Counterpunch. Its account was written by the veteran journalist Jonathan Steele (formerly a senior foreign correspondent at The Guardian, twice named International Reporter of the Year), based on the account of a whistleblower who he codenamed 'Alex'.

'Alex' said that dissenting experts, protesting against the doctoring of their work, were invited to a meeting with three American officials who were 'cursorily introduced without making clear which US agencies they represented'. He recounted that the three 'told them emphatically that the Syrian regime had conducted a gas attack.'


Comment: These 3 American officials were, of course, members of the CIA, consciously involved in the fabrication of lies about the Assad government.


The Mail on Sunday approached the OPCW for comment on the protest email on Wednesday, November 13, more than ten days ago. We supplied them with a complete text. Despite several further requests by phone and email, the OPCW had not responded by last night.

The OPCW has been in severe disarray before, precisely because its rulings are so sensitive.

In 2002, in the lead-up to the Iraq war, the OPCW's then director, the Brazilian diplomat Jose Bustani, was forced from office by intense US pressure. The US's then ambassador to the UN was the ferocious pro-war hawk John Bolton, famed for his brusque and bullying manner to subordinates.

He is thought to have objected to Bustani's plans to get Iraq to agree to OPCW inspectors going there to search for WMD. These inspections might have got in the way of US plans to go to war against Iraq at all costs, a decision which had already been made by the White House.

The same John Bolton was Donald Trump's National Security Adviser at the time of the alleged outrage in Douma and the missile attacks on Syria, which took place a week later. He left the post in September after falling out with President Trump.

The OPCW is nominally independent, but its annual budget of roughly £75 million is supplied by member states, with much of the money coming from the USA and EU and NATO members, many of them heavily committed to supporting the rebels in Syria.

Western support for the Syrian rebels against the Assad regime in Damascus has been politically awkward, as many of these rebels are Islamist extremists, in some cases linked to Al Qaeda. Claims that Assad has used poison gas against his own people have been important in persuading the Western public to back the policy.

Counterpunch asked the OPCW's media office to explain why the chlorine levels were excluded from the interim and final reports but they did not respond.

The leaked email in full
opcw email douma
opcw email douma
opcw email douma