© stgeorgenews.com
Ved de seneste storme som er passeret igennem Utah på en ugenlig basis, så har forholdene været gode for at se to fascinerende fænomener i himlen: solhaloer og bisole.
Indbygger i St. George, Janna Fox var heldig nok at få øje på en solhalo i søndags fra hendes indkørsel omkring 900 South og River Road.
"Min 13 årige dreng så den først og kom ind og fortalte os det, fortalte Fox St. George News. "Jeg har aldrig før i mine 35 år set en solhalo! Det er virkeligt fedt!!"
Både solhaloer og bisole er forårsaget af sollys som passerer gennem iskrystaller i de høje tynde Cirrus skyer som ofte bevæger sig ind før et stormsystem. Sollyset reflekteres og bøjer, eller brydes og forårsager disse spektakulære syn.
Disse iskrystaller kan ses året rundt fordi den øverste atmosfære altid er under frysepunktet.
En ring eller cirkel af lys omkring solen eller månen kaldes en halo, eller for de mere videnskabeligt orienteret, en parhelisk cirkel eller ring.
Bisole er regnbuefarvede sprøjt som ofte er set til venstre eller til højre for solen. Bisole er også kendt som parhelion og er formet af pladeformede iskrystaller som driver i skyerne, ifølge NASA.com.
Kommentar: En del kommentarer på sociale og alternative nyheds-medier vil gerne pege på HAARP og geoengineering som årsag, men det behøver nu ikke at bære en antropocentrisk forklaring (kun). Jordens atmosfæres elektriske forhold har forandret sig væsentligt indenfor de sidste 15 år, sjældent noget man hører om i både mainstream eller alternative medier, men ikke desto mindre noget der i al rimelighed kan tilskrives både solens lave aktivitet såvel som en voldsom vækst i meteor og ildkugler og i tilgift enorme ladninger af kometstøv der hæmmer atmosfærens ledevne, som vil øge både frekvensen og måske volumen af adladninger.
Fra Earth Changes and the Human Cosmic Connection (The Secret History of the World Series Volume 3) :